Grupul Carrefour și WWF România își unesc forțele pentru a proteja 21.000 ha de păduri

Grupul Carrefour și WWF România anunță debutul unui parteneriat strategic pe trei ani, ce are ca scop protejarea a 21.000 ha de păduri, precum și promovarea consumului responsabil și a unui stil de viață sustenabil în rândul clienților, a angajaților și a furnizorilor Carrefour.

Alături de WWF România, Carrefour își reafirmă grija pentru mediul înconjurător și angajamentul pentru o dezvoltare durabilă, derulând acțiuni comune menite să contribuie la protejarea pădurilor din România și la creșterea gradului de conștientizare a consumatorilor în  privința impactului pe care alegerile lor il au asupra naturii, pe termen lung.

„Ne face o deosebită placere să ne implicăm alături de WWF România într-un proiect de identificare și protejare a pădurilor din România. Grija pentru mediu a fost întotdeauna o prioritate pentru Carrefour, declinată în diverse proiecte și direcții de acțiune – de la frigidere în magazine, care scad emisia de dioxid de carbon,  până la încurajarea reciclării prin stațiile de reciclare din parcările magazinelor. Admirăm WWF România pentru tenacitatea de care dă dovadă în implicarea pentru protejarea mediului și suntem încrezători că și clienții ni se vor alătura în acest demers ”a declarat Andreea Mihai, Director de Marketing & Comunicare, PR & Solidaritate, Dinamică Comercială & Pricing Carrefour România.

Parteneriatul, care se va derula până la finalul lui 2019, are și o componenta de educație, cu acțiuni de constientizarea în rândul consumatorilor, dar și a angajaților și furnizorilor Carrefour. WWF Romania va pune la dispoziție expertiza sa, astfel incat experiența să fie una cât mai placută.

„Prin acest parteneriat WWF România urmărește multiple obiective de conservare. Pe lângă o implicare foarte directă a Carrefour România în protejarea ultimelor păduri virgine din România, vom genera împreună schimbări pozitive și în practicile de business ale companiei, pentru a asigura sustenabilitatea în domenii-cheie. Îmbunătățirea performanței de mediu a sectorului de retail e un obiectiv vechi al WWF, prin elaborarea anuală a unui studiu pe această temă și prin propunerea unor soluții concrete.  Nu în ultimul rând, ne dorim să putem dezvolta un dialog cu clienții Carrefour și vom derula împreună diverse campanii de informare a acestora ca să încurajăm un consum mai responsabil și o grijă accentuată față de natură”a declarat Magor Csibi, Director WWF România.

Pe durata celor trei ani de parteneriat vor fi evaluate in total 21 000 hectare de padure, cu scopul identificării pădurilor virgine și apoi obținerea statutului de protecție. Pădurile virgine sunt ultimele ecosisteme forestiere în care natura supravieţuieste în forma sa pură, fără a fi afectată semnificativ de intervenția omului. În pădurea virgină trăiesc arbori de toate vârstele, sub coroanele giganților de peste 500 de ani mișună peste 10.000 de specii de animale, de la organisme unicelulare, ciuperci, plante, insecte și până la vietăți familiare precum mistrețul, cerbul, capra neagră, lupul, râsul, buha, ursul brun, toate într-o strânsă legătură firească. Dacă pădurea virgină dispare, se pierde o evoluție naturală de mii de ani – nu numai o lecție vie păstrată în adevărate laboratoare ale naturii dar și o parte a identității culturale a comunităților locale din România.

Pădurile, alături de ape și specii sălbatice, sunt prioritățile WWF România. Pentru a proteja pădurile, în 2012, WWF a pus bazele legislației care urma să protejeze pădurile virgine, printr-un ordin de ministru ce stabilea criteriile de identificare pentru aceste păduri. Între 2013 și 2016, pe teren au fost evaluate peste 100.000 ha considerate potențiale păduri virgine. În 2016 a fost creat Catalogul Național al Pădurilor Virgine, ultimul pas necesar pentru a garanta protecția acestor păduri. WWF a identificat în ultimii 5 ani 30.000 ha de păduri virgine, dintre care 9200 ha sunt deja acceptate în Catalog.

In acelasi timp, Carrefour si-a asumat un angajament continuu și de durată în dezvoltarea unui business sustenabil, adresând ca direcții de acțiune: protejarea mediului prin activități de reciclare și sesiuni de împădurire, economisirea energiei, păstrarea biodiversității – prin încurajarea unui consum responsabil și prin optimizarea transportului și reducerea emisiilor de dioxid carbon.

 

Despre WWF (World Wide Fund for Nature): 

Înfiinţată în anul 1961, WWF este una dintre cele mai importante organizaţii internaţionale care derulează proiecte pentru conservarea naturii, în peste 100 de ţări.

Misiunea WWF la nivel global este să oprească degradarea mediului înconjurător şi să construiască un viitor în care oamenii trăiesc în armonie cu natura. Mai multe detalii la: www.wwf.ro.

 

Despre Carrefour: 

Cu peste 10.100 de magazine în 34 de țări, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial și numărul unu în Europa.

De peste 50 de ani, Carrefour este un partener pentru viața de zi cu zi. În fiecare zi, acesta primește în magazinele sale peste 10 milioane de clienți din lumea întreagă, oferindu-le o gamă largă de produse și servicii la prețuri echitabile.

În România, Grupul Carrefour numără 295 de magazine dintre care 32 hipermarketuri ‘Carrefour’, 165 supermarketuri ‘Market’, 44 magazine de proximitate ‘Express’, 10 magazine de proximitate ‘Contact’, un magazin de comerț online: www.carrefour-online.ro si 43 de magazine Billa.

This entry was posted in Protectia Mediului. Bookmark the permalink.

Comments are closed.